De la ciori și porumbei la egrete și pelicani

Publicat în categoria Natură

1.253 vizualizari

Locul meu natal fiind localizat în est-ul țării, am dorit mereu să ajung în acel ascuns și misterios loc numit Delta Dunării, dar mereu mă oprea ceva. Mulți sunt cei care vor să ajungă, dar ne oprim la acele articole care spun că sunt foarte mulți țânțari sau că nu este foarte accesibil, mai ales cu mașina. Ei bine, de data asta am hotărât să nu mă mai oprească nimic și să ajung în Deltă.

Merită! Merită să îți petreci timpul acolo! Merită să dai o șansă Dunării care a reușit să creeze acest paradis natural!

Am decis să plecam într-o vineri spre Tulcea, acolo unde ne aștepta un vapor care urma să ne ducă în Sfântu Gheorghe. Drumul a fost destul de plăcut și rapid. Tulcea ne aștepta, soarele strălucea și deja se simtea aerul de deltă. Pescărușii zăpaciții, dunărea tulbure și vapoarele încălzite, îmi dădeau o siguranță că suntem primiți și putem să mergem până la capăt. Spre Sfântu Gheorghe este doar un vapor, Domnul Mircești de la ora 13:30. Locuri sunt destule și prețul este foarte potrivit. Personalul fiind foarte primitor, ne-am făcut comozi pe scaunele albastre, lăsându-ne încălziți de soare și mângâiați de vânt și am început conversații cu ceilalți pasageri despre pasiunea și nerăbdarea de a ajunge în Deltă. Tot ce se auzea era „Este foarte frumos!”, ” Nici nu îți poți imagina cât de frumos este!”.

Și chiar așa a fost. Cum am coborât de pe vapor, nările mi s-au înfundat cu aer de mare, pește și trestii. Totul era foarte tradițional și călduros. Căruțe cu cai pe post de taxi, drumuri de piatră și pescaruși. Ne-am urmat drumul pănă la camping, Green Village, un complex de căsuțe și locuri de campare cu tot ce ai avea nevoie, dușuri, toalete, bar, bucătărie și discotecă, pișcină și cinema în aer liber, un personal primitor și foarte prietenos cu uniforme foarte drăguțe.

„Hai la plajă!” am zis și asa am și făcut! Drumul spre plajă dureză cam jumătate de oră. Pentru cei mai leneși sunt și mașini care te pot duce acolo pentru 3 lei, dar noi am mers mereu pe jos prin nisip și prin paduricea de stepă. Am dat direct în mare și plaja sălbatică. O plajă plină de Ostrea( scoici de râu) și animalele satului. O plajă liniștită alături de marea zgomotoasă. O plajă unde ai voie să faci foc și să te joci cu nisipul și scoicile, și să vezi ce capodopere pot face tinerele talente, atunci când au voie și au nisip, pene și scoici la îndemână.

Ceea ce nu trebuie ratat sunt apusul și răsăritul, poziționate perfect într-o parte şi în alta a satului. Vrei răsărit? Mergi spre mare.Vrei apus? Mergi spre Dunăre. Doua momente care te vor face să zici:” Momentul ăsta vreau să fie vesnic”

Toți localnici au o barcă așa că nu rata o excursie în rezervație sau în pădurile Deltei. Acolo poți vedea cu adevărat Delta, păsările în mediul lor și vegetația de Deltă. Localnici sunt oameni minunați, genul de oameni cu care chiar vrei să mergi într-o excursie, îți dau detalii, se opresc pentru poze.Ei țin mult la locul lor și păstreză Delta curată. Am văzut păsări fascinante, de care nici nu știam că există, am vazut micuții nuferi și vechile depozite și fabrici de pește și caviar, epave și plante de apă.

DSC_4850Am trecut de la ciorile și porumbeii din orașe la egretele și pelicanii din Deltă. De la cartofi prăjiți la ciorba de pește( care trebuie încercată la unul din cele două restaurante). De la plimbările cu autobuzul la cele cu barca. De la statul în parc la statul pe plajă. De la sunetul orașului la sunetul mării.

Drumul spre casă trebuie ales cu grijă pentru că miercurea nu circulă nici un vapor și în unele zile sunt vapoare mai scumpe și mai rapide. Noi ne-am întors tot cu Mirceștiul la ora 7. După o săptămână petrecută în Sfântu Gheorghe atunci când am plecat, am simțit că plec de acasă într-o excursie, acasă. Un sentiment ciudat,dat de dimineața rece si somnul care îl aveam.

P.S. Țânțari nu sunt o problemă așa mare. Da, sunt țânțari, dar nu mai mulți ca în alte locuri.

Vizitați marea seara, sigur o să vă placă licurici de apă. Dar să aveți grijă ca vântul să bată din nord, cum ne-a sfătuit un localnic.

Din aceeasi categorie:

• Despre ciuperci
  • Efectul muntelui asupra organismului uman
  • Bondarii sunt mai inteligenți decât se credea