Kombucha – Elixirul Vieții

În China, acum 2.000 de ani, a fost descoperită o ciupercă despre care se spunea că ar aduce nemurirea. Era o vieţuitoare care creştea numai în ceaiul negru îndulcit, se dezvolta rapid ca o masă gelatinoasă şi nu prea plăcută la vedere, iar lichidul gălbui obţinut prin filtrarea sa avea un gust foarte plăcut şi înviorător. Despre Kombucha se spune că întinereşte şi redă vigoarea pierdută, elimină efectele otrăvirilor lente ale organismului şi apără de majoritatea bolilor, fiind un fel de panaceu.

Kombucha este de fapt o colonie de nu mai puţin de 12 specii de microorganisme (după unii cercetători sunt mult mai multe), care convieţuiesc în simbioză, alcătuind un sistem biologic fascinant prin complexitatea şi organizarea sa. În principal, colonia este compusă din bacterii „prietenoase” şi ciuperci (drojdii), care transformă zahărul în care cresc, precum şi principiile active ale ceaiului negru, în substanţe cu efecte vindecătoare remarcabile.

Acest “ceai divin”, cum este supranumit, conține apă, ciupercă de Kombucha, ceai negru și zahăr brun. Kombucha este o băutură cu gust asemănător cidrului efervescent care adaugă enzimele sale vii la sistemul nostru digestiv.

Care este secretul puterii vindecătoare a ciupercii de Kombucha?

Deşi analiza chimică a ciupercii nu a fost elucidată complet, se ştie deja că ea conţine cantităţi însemnate de vitamina C, precum şi vitamine din complexul B (B1, B2, B3, B6, B12), ceea ce justifică în bună măsură proprietăţile sale reîntineritoare şi de stimulare a rezistenţei naturale a organismului. Apoi, în acest elixir au fost descoperite substanţe antibiotice şi antivirale foarte puternice, care explică folosirea sa cu succes contra bolilor infecţioase.