Neuronii pot comunica într-un mod complet nou

„Această descoperire reprezintă o îmbunătățire semnificativă a modului în care înțelegem memoria”

S-a descoperit un nou mecanism prin care celulele nervoase din creier comunică, pentru reglarea învăţatului şi a memoriei pe termen lung.

Conform Science Alert, noua descoperire ar putea ajuta cercetătorii să afle mai multe informaţii despre bolile neurodegenerative, precum Alzheimerul sau epilepsia.

„Această descoperire reprezintă o îmbunătăţire semnificativă a modului în care înţelegem memoria, cogniţia, plasticitatea dezvoltării şi formarea reţelelor neuronale,” spune principalul cercetător Jeremy Henley, din cadrul Universităţii Bristol din Marea Britanie.

„Noi credem că este un studiu inovator care deschide noi porţi de cercetare ce ne vor face să înţelegem detaliile moleculare ale funcţiilor sinapselor,” a mai spus acesta.

În creierul uman se realizează în jur de 10 000 de conexiuni sau sinapse, realizate de cele 100 de miliarde. Fiecare conexiune este întărită sau slăbită în funcţie de mecanismele creierului pe care cercetătorii l-au analizat în decursul a zeci de ani. Până acum, unul dintre cele mai bine cunoscute mecanisme pentru creşterea fluxului de informaţii dintre sinapse este potenţarea pe termen lung sau PTL.

PTL intensifică conexiunea dintre celule pentru ca transferul de informaţii să fie mult mai eficient, acesta având un rol important în bolile neurodegenerative, o cantitate prea mare de PTl poate provoca epiepsie, în timp ce o cantitate prea mică provoacă demenţă sau Alzheimer.

PTL este controlat de proteinele numite, receptori NMDA.  „Aceste date ne dezvăluie faptul că receptorii kainate postsinaptici joacă un tot important în inducerea plasticităţii funcţionale sau structurale a hipocampusului,” notează cercetătorii.

Experţii sugerează că au descoperit un nou mecanism care poate controla învăţarea şi memoria.

„Dacă vom reuşi să conservăm aceste semnale, am putea proteja creierul de anumite boli”, afirmă unul dintre cercetători.

Sursa: descopera.ro