O nouă descoperire despre stângaci

Deși o mare parte din populația lumii este dreptace, întotdeauna au existat diverse discuții despre stângaci. Până în prezent s-a considerat că acest fapt este datorat funcțiilor neurologice, dar se pare că un nou studiu spune altceva motivul din spatele asimetriei, relatează IFL Science.

Echipa de cercetători este formată din savanţi din Germania, Olanda şi Africa de Sud, condusă de biofizicieni de la Ruhr University Bochum. Aceștia au ajuns la concluzia că determinarea dexterităţii se găseşte de fapt înainte de naştere, când embrionul are opt săptămâni datorită unei gene din coloana vertebrală şi nu din creier, aşa cum se considera până acum.

Coloana este responsabilă pentru funcţiile locomotorii în primele săptămâni ale embrionului și se pare că și de asimetrie. De asemenea, asimetria are legătură în primul rând cu factorii de mediu. Conform cercetătorilor, aceştia pot modifica modul în care enzimele operează în embrion, iar la rândul lor modifică modul în care genele se manifestă.

Sursa: descopera.ro