O nouă formă geometrică- Cum arată „poliedrul Goldberg”

Majoritatea formelor geometrice ”solide” au fost clasificate de matematicienii din Grecia Antică. De  la Platon încoace puține au mai fost descoperirile în această direcție iar ultima a fost acum 400 de ani în urmă.

Inspirându-se din felul cum apar formele în mod natural ochiului uman, matematicienii americani de la Universitatea California din Los Angeles (UCLA) au anunțat că au identificat o a patra clasă de ”poliedru convex echilateral” pe care au numit-o ”poliedrul Goldberg” Frumusețea acestei descoperiri este aceea că ea ar putea conduce la indentificarea unui număr infinit de forme solide complexe.

Stan Schein de la UCLA studia retina ochiului uman în momentul în care a fost intrigat de structura de poliedru a unei proteine denumite „clahrin”, care transportă energie în celule şi în afara lor şi creează o mulţime de forme.

Profesorul american a obţinut şi o explicaţie matematică pentru această formă şi, în timp ce lucra la acest proiect, a citit o lucrare scrisă de Michael Goldberg, un matematician din secolul al XX-lea, care era convins că descoperise un nout set de forme geometrice – poliedre complexe alcătuite dintr-un amestec de pentagoane şi hexagoane.

Deşi Stan Schein nu credea că formele lui Goldberg erau poliedre perfecte, el considera însă că acestea reprezentau într-adevăr o nouă clasă de forme geometrice, pe care au denumit-o „poliedre Goldberg” în memoria matematicianului decedat.

Oamenii de ştiinţă sunt entuziasmaţi de această descoperire, întrucât noul poliedru are o structură similară cu aceea a virusurilor. Dacă cercetătorii reuşesc să descrie cu acurateţe geometria unui virus, precum cel al gripei, atunci ei pot să găsească metode mai bune pentru a-l combate.