S-au descoperit șanse reale să existe și alte lumi

Astronomi au găsit o nouă lume, cunoscută sub denumirea de Gliese 411-b, care arată că toate stelele în apropierea lor, au planete care orbitează în jurul acestora, și care ar putea fi asemănătoare Terrei.

Astronomii din Statele Unite, care au utilizat telescopul Kekc-I au ajuns la rezultatele care se bazează pe studiile făcute pe 1.600 de stele, din care au reieșit 61.000 de observații individuale, într-o perioadă de 20 de ani.

Cercetările au făcut parte din proiectul Lick-Carnegie Exoplanet Survey, care a fost început în 1996 de către Steve Vogt și Geoffrey Marcy de la Universitatea California, împreună cu Paul Butler de la Institutul de Științe Carnegie din Washington.

Dr. Mikko Tuomo, singurul cercetător european care a participat la proiect a declarat că: ”Este fascinant să ne gândim că atunci când ne uităm la cele mai apropiate stele, toate par că au planete care orbitează în jurul lor. Astronomii nu erau convinși de acest lucru, chiar și cu cinci ani în urmă. Acestre noi lumi descoperite ne ajută să înțelegem mai bine procesele de formare ale sistemelor planetare”.

Sursa: independent.co.uk, realitatea.net